Stelvio

Fåes fra kr.

549.990,-

Leasing fra kr.

Privatleasing fra kr. 4.995,-

Finansieres fra kr.

4.995,-

Beskatning fra kr.

499.900,-

En ganske særlig SUV

Det første du lægger mærke til er fronten med den klassiske ‘Trilobe’ kølergrill, som har prydet vore biler siden 1910. Derefter den muskuløse hoftelinje, skærmene der kan bære fælgstørrelser op til 20 tommer, samt bagenden, der er så elegant som nogen coupé. Det ville ikke være en Alfa Romeo hvis ikke den var smuk, men faktisk er det alt det, du ikke kan se, som for alvor gør Stelvio fascinerende. Ved at benytte materialer som aluminium og kulfiber, opnåede vi den perfekte vægtfordeling med 50/50 for og bag. Vi siger at Stelvio ikke er som nogen anden SUV, for ingen anden SUV spænder mere vidt. Fra den effektive turbodiesel med et gennemsnitligt forbrug på over 16 km/l til topmodellen Stelvio QV, med en biturbo V6 udviklet af Ferrari. Men uanset hvilken Stelvio du vælger, er sjælen den samme.

Se brochure Se prisliste

I Stelvio møder stolte traditioner den seneste teknologi. Som det intelligente firehjulstræk Q4, eller den 8-trins automatgearkasse udviklet af specialisten ZF, der er standardudstyr på alle modeller. Indvendigt findes infotainmentsystemet AlfaTM Connect med integreret Apple Car Play og Android Auto, mens der er hele tre forskellige sædekonfigurationer og valget mellem stof, læder eller alcantara, samt udvalgte træsorter som den traditionelle valnød eller den moderne Grey Oak. Men den bedste måde at opleve Stelvio, er at sætte sig ind, og trykke på startknappen placeret på det velformede læderrat. I det øjeblik ved du hvad vi mener, når vi siger at Alfa Romeo Stelvio er noget ganske særligt. 

Gran Turismo i sin fineste form

Alfa Romeo Stelvio er som ingen anden SUV, for ingen anden SUV spænder mere vidt. Topmodellen er udstyret med en biturbo V6 som yder 510 hk og er udviklet i samarbejde med Ferrari. Men Stelvio findes også som med en effektiv turbodiesel, der leverer en topfart på over 200 km/t, en silkeblød motorgang og et gennemsnitligt forbrug på 16,1 km/l.

Stelvio er italiensk Gran Turismo i sin fineste form, hvor sport og komfort forenes med den seneste teknologi. Den er skabt til at begejstre dine sanser med sit design og den involverende køreoplevelse. Det kræver en konstruktion som er kompromisløs i alle detaljer, også dem, der ikke umiddelbart er synlige. Derfor er en stor del af karrosseriet i aluminium mens kardanakslen er i kulfiber, der både er let og ekstremt stærkt, og et eksempel på teknologi hentet direkte fra vores Formel 1-team. 

Vi opkaldte den efter det legendariske bjergpas, Passo dello Stelvio, der forbinder Italien med Schweiz, og rejser sig mere end 2.700 meter over havets overflade. Med sine 48 hårnålesving er det en af Europas mest spektakulære vejstrækninger og en test af både bil og fører. Med det intelligente Q4 firehjulstræk, det store kraftoverskud og den dynamiske undervogn, er det nu ingen match for en Alfa Romeo Stelvio. 

Interiør

Vi holder af at sige interiøret i Stelvio har nået nye højder. Her tænker vi ikke kun på den kommanderende kørestilling og det gode overblik som følger med en SUV, men også på den perfektionistiske finish og de mange detaljer. Fra det øjeblik du sætter dig ind, vil du opdage, hvordan interiøret er bygget op omkring føreren – som startknappen til motoren, der er placeret på rattet, eller skiftepalerne i aluminium, der gør det muligt at styre den 8-trins automatgearkasse manuelt.

Det næste du vil bemærke er den måde sæderne smyger sig om dig, så du ikke er i tvivl om, at de ikke kun vil holde dig fast i selv de skarpeste hårnålesving, men også byde på kompromisløs komfort selv efter adskillige timer bag rattet. Fordi vi alle er forskellige, har vi udviklet intet mindre end tre sædekonfigurationer, alle med valget mellem indtræk i stof, læder eller alcantara.  

I Stelvio forenes traditioner med den seneste teknologi. Akkurat som et skiven på et schweizerur går de klassiske runde instrumenter aldrig af mode og findes side om side med det avancerede infotainmentssystem Alfa Connect, der har integreret Apple Car Play og Android Auto. Det er den del af det omfattende standardudstyr akkurat som DAB-radio, adaptiv fartpilot, nødbremseassistent, Lane Departure Warning og det velformede læderrat som naturligvis har varme, hvilket er en detalje man hurtigt lærer at sætte pris på en kold vintermorgen.

Design

Designteamet som skabte Stelvio stod overfor det, der så ud som en umulig opgave. Topmodellen Stelvio QV har en tophastighed på 283 km/t, hvilket er hurtigere end nogen anden SUV og stillede ekstreme krav til aerodynamikken. Derudover skulle Stelvio være rummelig og byde på perfekt komfort til fem personer, og sidst men ikke mindst, skulle den være smuk.

Der har aldrig været en bil af denne størrelse, med et så dynamisk design. Selv når den holder stille synes den at være i bevægelse. Det ufravigelige krav om perfekt aerodynamik dikterede hver eneste kurve i karrosseriet, og giver Stelvio en unik tilstedeværelse på vejen fra fronten med den skulpturerede kølerhjelm og den klassiske ‘Trilobe’, til bagenden, der er så perfekt afrundet som nogen coupé – vel at mærke uden at vi er gået på kompromis med rummeligheden, for Stelvio har plads til 525 liter bagage allerede inden bagsæderne lægges ned. Det er derfor vi siger, at Stelvio er vor mest perfekte Gran Turismo.

Teknologi

 

IBS – Integrated Braking System

Den optimale køreoplevelse kræver et bremsesystem i verdensklasse. Derfor udviklede vi Integrated Braking System (IBS) til Stelvio. Det er et drive-by-wire system som både er kompakt, let og hurtigt. Det integrerer alle funktioner fra stabilitetssystemet ESP og vort Autonomous Emergency Braking (AEB) med fodgængergenkendelse. Resultatet er direkte og præcist feedback til føreren selv i de mest ekstreme situationer, og uden de vibrationer man oplever i et traditionelt ABS-system. Derudover er bremsesystemet en integreret del af vort DNA-system.

 

DNA

Det kunne ikke have heddet andet. DNA-systemet er selve Alfa Romeos sjæl, og gør det muligt altid at have det perfekte set-up uanset om du ønsker sport eller luksuriøs komfort, om du kører i regn eller sne, på grusveje eller motorvej. De tre forskellige indstillinger tilpasser motorens momentkurve, speederrespons, hvordan bremserne reagerer samt ESP-systemet og bilens traction control. Hvert program har sin unikke karakter, hvilket betyder, at din Alfa Romeo Stelvio altid er klar til vejen foran dig.

 

Q4

Det innovative Q4 leverer alle fordelene ved firehjulstræk, men med den særlige balance og dynamik som kun findes i en baghjulstrukket bil. Der er tale om et ekstremt let og kompakt system, og under normale forhold sendes 100 procent af kræfterne til bagakslen. Men hvis systemet mærker at baghjulene mister greb kan op til 50 procent af kræfterne sendes til forakslen. Resultatet er en fascinerende køreoplevelse i alle situationer, og Stelvio er lige meget hjemme med over 200 km/t på den tyske autobahn som i alpernes fascinerende hårnålesving.

Motorprogrammet

Enhver Alfa Romeo har en puls, og det lidenskabelige hjerte i Stelvio banker under den velformede motorhjelm. Det siger sig selv at her er kun det bedste godt nok. Alle motorer i Stelvio forener et stort kraftoverskud med et lavt forbrug, og alle er de fremstillet i aluminium, mens den 8-trins automatgearkasse udviklet med specialisten ZF naturligvis er standardudstyr. Valget står mellem en 2-liters turbomotor med enten 200 eller 280 hk, samt Q4 permanent firehjulstræk. Eller en effektiv og momentstærk 2,2-liters turbodiesel med 190 eller 210 hk, samt Q4 eller baghjulstræk. Og for dem som ønsker det ultimative findes Stelvio QV med en 510-hestes V6 udviklet i samarbejde med Ferrari.

Har du spørgsmål?

Ring til Uffe Andersen vores administrerende direktør, eller bliv ringet op af en kompetent medarbejder

 

Uffe Andersen
Tlf. +45 20 870 870

Ekstraudstyr & tilbehør

Skræddersy din bil og gør den mere personlig.

Se her

x

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær den første til at høre om nyt fra Alfa Romeo, Jeep og Fiat samt Fiat professional. Oplev de fede kampagner og hør om events og andre begivenheder hos Italian Auto Aarhus.”